В ліцеї діє методичний кабінет
Завідувач :
Соляник Галина Іванівна
Педагог – ключова постать у сучасному освітньому процесі, наставник учнів. Від його підготовки залежить якість освіти, рівень культури суспільства, ствердження демократичних принципів та процесів. Сьогодні головними завданнями оптимізації методичної роботи є уникнення формалізму, розвиток творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, створення в училищі належних умов для дослідницької, науково- експериментальної роботи педагога та здійснення його самоосвітньої діяльності.
Важливим напрямком підвищення кваліфікації викладачів, від рівня якої залежить удосконалення навчально-виховного процесу, є методична робота. Саме вона носить безперервний, систематичний характер, тісно пов’язана з проблемами, над якими працює педколектив, ходом і результатами навчально-виховного процесу; дає можливість організаторам глибоко, протягом певного часу вивчати діяльність і особисті якості викладачів, виявляє недоліки в їхній діяльності і паростки передового педагогічного досвіду. Методична робота дає можливість кожному реально брати участь не тільки в реалізації готових програм підвищення кваліфікації, а й у їх плануванні. Все це допомагає скоротити відстань між готовністю педагогів працювати по-новому й результатами їхньої роботи. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника. Головна мета методичної роботи з педагогічними працівниками – забезпечення неперервного і цілеспрямованого професійного розвитку педагогів відповідно до сучасних вимог.
Планування методичної роботи – це система заходів, що забезпечують визначеність, відповідність потребам навчально-виховного процесу та педагогічних працівників. В навчальному закладі методична робота здійснюється згідно законів України «Про освіту» «Про професійно-технічну освіту», «Про методичну роботу у професійно – технічному навчальному закладі» та регламентується єдиним планом методичної роботи, який включає:
- План педагогічних рад;
- План інструктивно-методичних нарад;
- План методичної ради;
- План роботи методичного кабінету;
- Плани роботи методичних комісій;
- План роботи школи молодого педагога;
- Графік стажування майстрів виробничого навчання;
- План-графік підвищення кваліфікації.
Організуючим центром методичної роботи в навчальному закладі є методичний кабінет.
Його завданнями є:
- Надання допомоги педагогічним працівникам у підвищенні науково-методичного рівня та педагогічної майстерності:
- Координація змісту, форм і методів самоосвіти та колективної роботи педпрацівників щодо підвищення їх кваліфікації на вирішення актуальних проблем навчання і виховання;
- Пропаганда і впровадження сучасних досягнень психолого педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу.
Методичний кабінет створює всі умови для самостійної, індивідуальної роботи педпрацівників.
Діє виставка новинок методичної літератури.
Здійснюється організаційно-методична допомога педагогам у науковій організації праці.
Розроблені різні пам`ятки для педагогічних працівників.
Організовуються та періодично проводяться виставки навчальної літератури, яка забезпечує вчителів необхідною інформацією. Література, та матеріали, що розміщені у методичному кабінеті допомагають педагогічним працівникам в організації та проведенні науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, та навчального процесу.
Методичний кабінет оснащений комп’ютером, підключеним до мережі Інтернет, принтером.
В кабінеті зберігаються матеріали методичних комісій, атестаційні матеріали, методичні матеріали педагогічних працівників, кращі розробки, методичні рекомендації до проведення уроків, взаємне відвідування викладачів та майстрів в/н, перспективний графік підвищення кваліфікації та атестації, графіки проведення відкритих уроків, критерії оцінювання, закріплення наставництва та ін.
В методичному кабінеті зосереджені:
· матеріали нормативної, плануючої, звітної документації, матеріали атестації педагогічних працівників;
· методичні рекомендації до організації, проведення сучасних занять, використання мультимедійних технологій, організації самоосвіти викладачів та майстрів виробничого навчання;
· доповіді, вимоги до оформлення публікацій, методичні рекомендації до написання творчих робіт та ін.;
· методичні розробки окремих тем, відкритих уроків;
· методичні рекомендації до відвідування уроків та критерії їх оцінювання;
· матеріали, що містять актуальний педагогічний досвід викладачів та майстрів виробничого навчання;
· методична робота викладачів, майстрів в/н і методичні рекомендації адміністрації з різних напрямів навчально-виробничого процесу.
З метою покращення методичної роботи в ліцеї створено та працює
п'ять методичних комісій:
1. Викладачів та майстрів виробничого навчання груп технічної підготовки
2. Викладачів та майстрів виробничого навчання будівельних професій
3. Викладачів професійної підготовки
4. Викладачів загальноосвітніх предметів
5. Класних керівників
|